יזמות עסקית רעיונות והמלצות ומאיפה מתחילים

מערכת שורש  כד סיוון, תשפ  6/16/2020

זמים מצליחים יכולים לעשות חיל בעסקים ולפרנס את המשפחה בצורה הרבה יותר יפה. נסביר כעת על יזמות עסקית רעיונות טובים וגם מאיפה מתחילים
.......................

יזמות עסקית רעיונות והמלצות ומאיפה מתחילים
שכירים יכולים להביא משכורת יפה הביתה, אבל ההצלחה שלהם מוגבלת. לעומת זאת, יזמים מצליחים יכולים לעשות חיל בעסקים ולפרנס את המשפחה בצורה הרבה יותר יפה. נסביר כעת על יזמות עסקית רעיונות טובים וגם מאיפה מתחילים.

מתחילים בנכסים האישיים שלכם
השלב הראשון שבו כדאי לכם למצוא רעיונות הוא להביט פנימה, לתוך עצמכם. הרעיונות הטובים ביותר יגיעו קודם כל ממה שאתם טובים בו. אם יש לכם כישרון מסוים או ידע בתחום מעניין, חשבו על רעיון כיצד זה יכול להועיל לאחרים.

הדגש הוא כיצד נכס אישי שלכם, ידע או יכולת או כישרון אפשר לתרגם לערך שאחרים יסכימו לקנות או לשלם עבורו. אם תמיד אמרו לכם שאתם כישרוניים בדבר מה, באיור, בכתיבה, בשיפוץ, באפיית לחם, בהמצאת בדיחות, כמעט כל דבר אפשר להפוך ליוזמה עסקית. למשל, בדחן מיומן יכול לכתוב בדיחות לפי הזמנה (לאירועים). בעל כישרון איור יכול להקים משרד לפרסום או עיצוב גרפי. בעל ידי זהב יכול להקים בית מלאכה או מפעל.

רעיונות הנובעים מתוך צורך
יתכן מאוד שיהיה לכם נכון לפעול בצורה מעט שונה. גם אם אין לכם איזה שהוא כישרון ייחודי, יתכן ששמתם לב למשהו שאתם צריכים. משהו שחסר לכם בחיי היום יום, בעבודה או בבית. אומרים שהצורך הוא אבי ההמצאה ומה שדרוש לכם, כנראה דרוש גם להרבה אנשים אחרים או במשפחות אחרות. לאחר מכן, חשבו על רעיון שיוכל למלא את הצורך הזה או להפוך מטלה קיימת ליותר פשוטה לביצוע. חשבו על כך: מי שהמציא את שואב האבק, פשוט הרגיש שהסביבה שלו מאובקת מדי. אחרי שיהיה לכם רעיון, אפשר לקדם אותו, לחפש משקיעים או לעניין שותפים או לגייס מימון בצורה אחרת.

קראו ביוגרפיות של יזמים מצליחים
דרך נוספת וטובה מאוד לפתח יזמות או למצוא יזמות עסקית רעיונות היא לקרוא והרבה. תוכלו לקרוא ביוגרפיות של יזמים מצליחים, מכל העולם. לא חסרים יזמים מהארץ או מהעולם, שממש מספרים איך הצליחו להקים עסק ולשנות את הקהילה שלהם או את העולם כולו. כמו כן, כדאי לקרוא בעיתונות הכלכלית, ולהבין לאן נושבת הרוח בכלכלה של ימינו.

הגישה למימון עבור היוזמה העסקית
ניתן להצביע על כמה מקורות מימון, כדי להפוך את היוזמה העסקית שלכם למציאות מוחשית.
• משפחה או חברים – ניתן לעניין בני משפחה, חברים או מכרים מהקהילה, שמאמינים בכם. ניתן למצוא משקיעים גם דרך רשתות חברתיות באינטרנט או פלטפורמות (אתרים) לגיוס המונים.
• משקיעים מקצועיים או בנקים – אם יש לכם תוכנית עסקית מאורגנת, תוכלו לעניין משקיעים מקצועיים או בנקים (על מנת שיזרימו לכם הלוואה עסקית).
• מציאת שותפים עסקיים – אפשר למצוא שותפים עסקיים, שיוכלו לעזור בכסף או בדרכים אחרות. למשל אם אתם מכירים מישהו בעל כישרון שיווקי, הוא יוכל לפרסם את העסק בתמורה לאחוז מההכנסות.